MMORPG spēles – no sākuma līdz nākotnei

MMORPG spēles - no sākuma līdz nākotnei

MMORPG jeb masveida tiešsaistes lomu spēles ir žanrs, kas pazīstams gandrīz katram spēlētājam.

Katrs spēlētājs ir izgājis cauri savai RPG spēles pieredzei, piedaloties stāstā kādā fantāzijas lomu spēļu visumā, cīnoties pagrabos, sakaujot goblinus par “exp” un līmeņa celšanu, pievienojot MMO elementu, kas savieno spēlētājus no tāliem laikiem kopīgā platformā.

Tāpat kā citi žanri, dažiem cilvēkiem šīs spēles patīk un ir cilvēki, kuriem tās nepatīk tik ļoti. Dažbrīd cilvēki ir teikuši, ka MMORPG žanrs piedzīvo strauju lejupslīdi un varbūt pazudīs vēsturē. Bet neskatoties uz visu to, MMO ir dzīvojuši ilgāk nekā lielākā daļa žanru un joprojām šķiet stipri.

MMORPG sākumi

MMO ir pastāvējuši ilgāk nekā varat iedomāties. Jau 1970. gados bija spēles sauktas MUDS, kam sekoja grafiskie MUDS, kas pastāvēja ar tām pašām pamatidejām un lika pamatus MMORPG žanram. Šie MUDS jeb daudzlietotāju pagrabi varēja tikt spēlēti tiešsaistē vairākiem lietotājiem ARPANET tīklā, mūsdienīgā interneta priekštecim.

Šie MUDS ievēroja standarta noteikumus un regulas līdzīgi kā galda un lomu spēļu spēles. Pateicoties daudzspēlētāju aspektam, MUDS kļuva diezgan populāri. Kāpēc diezgan? Vairāki ierobežojoši faktori liedza MUDS kļūt par lielo darījumu 70. un 80. gados. Viens no šiem faktoriem bija augstas savienojuma izmaksas tajā laikā, ar lielākiem attālumiem nozīmējot daudz lielākas izmaksas, lai savienotu cilvēkus un ļautu viņiem spēlēt kopā.

Arī jāņem vērā tas, ka ARPANET ātrums nebija tuvu interneta ātrumam pat salīdzinot ar interneta agrīnajiem laikiem. Spēlētāji, kas spēlēja kopā un bija savienoti pāri lielākiem attālumiem, piedzīvoja aizkavēšanos un lagu dēļ lēnajiem pārraides ātrumiem. Turklāt tas, ka ARPANET bija pieejams tikai īsu laiku pēc pusnakts, no plkst. 2 līdz plkst. 8 no rīta, padarīja vēl grūtāku tiešsaistes spēļu attīstību.

MUDS arī trūka jebkuras grafikas formas tajā laikā un visi atribūti un detaļas par spēlētāja raksturu, līdzspēlētājiem, ienaidniekiem, viņu gājieniem un visu citu bija teksta formātā, jo spēles tika spēlētas DOS bāzes interfeisā. Vairāki MUDS pat ieviesa abonementa maksu spēļu ilgtspējas un ieņēmumu radīšanas nolūkos; elements, kas radīja vislielāko neapmierinātību sabiedrībā.

Grafisko MUDS dienas

Neskatoties uz visiem pret viņiem vērstajiem apstākļiem, MUDS turpināja pastāvēt un attīstīties par grafiskajiem MUDS, saglabājot to pašu noteikumu un mehānikas kopumu, bet ar statiskiem attēliem un grafiskiem elementiem, kas piešķīra dzīvību spēlēm. Grafiskie MUDS tāpat kā viņu priekšteči ļauja spēlētājiem izmantot spēles tērzēšanas un tērzēšanas vides, kas vispār līdzinājās tērzēšanas istabu un vestibilu iestatījumiem mūsdienīgajos spēļu veidos. Habitat bija viens no agrīnajiem izcilajiem nosaukumiem starp pionieru grafiskajiem MUDS un tika izlaists 1985. gadā.

Pakāpeniski grafisko MUDS grafika sāka uzlaboties un vairāk uzlabojusies tehnoloģijas attīstoties. Ar stiprākajiem datoru sistēmamiem un ātrajiem un lētajiem savienojumiem caur internetu industrijai virzoties uz spēlēm ar masveida spēlētaju skaitu globālajos mērogos. Drīz termins grafiskie MUDS izgaisa un to aizstāja “Masveida tiešsaistes lomu spēles” jeb MMORPG, termins ko izveidoja Ričards Gariots 1997. gadā.

MMORPG kļūšana

No turienes divdesmit gadu laikā MMORPG ir ievērojami paplašinājušies ar vairakiem nosaukumu izlaidumiem no dažadiem izstradatjiem un korporacijam. Katrs no tiem tende iet ar saviem unikaliem elementiem atškirigam no citiem bet paliekot uzticigi saviem pamatvartibam kas ir klatesoshas katrä MMORPG lidz šodienai.

Piemeram dažas no šim spelem piedava atvertas pasaules ko izpetit un atklät kamèr mijiedarbojas ar lîdzspelètâjiem. Citas iet kopâ ar stâstu ko speletaji var pievienoties lai kopâ veiktu misijas izpetitu reigonu vai pat komandas darba lai sakautu bosus.

Lai labak saprastu MMORPG attistibu pedejo divdesmit gadu laika apskatîsim populâru nosaukumu kas ir zinams žanrâ.

RuneScape

Viens no ilgak noturigajiem nosaukumiem MMORPG žanrâ ir RuneScape. Spele naca klaja ar sakotnejo izlaidumu 2001.gada ko izstradaja un publiceja Jagex Limited.

Spele ir iestatita fantazijas pasaule Gielinor kas talak sadalita sava pasa fiktivaja pilsetas reigonos un valstibas. Speles pasaule piedava dazadibu dodot speletajam iespeju sastapt dazadus monstrus atrast unikalus prieksmetus un iegut uzdevumus ko paveikt katra no šim atseviškam reigoniem.

Spele attistijas no sakotnejas beta versijas kas tika izlaista ka RuneScape 1 velak nosaukta par RuneScape Classic lidz otrais izlaidums nosaukts RuneScape 2. Sis izlaidums naca klaja 2004.gada ar jaunu speles dzinèju un 3D raksturu spraitiem un speles modeliem mainot speles interfeisu drastiski kas favorizeja dazus speletajus kamèr vilšanos citiem. Pec tam Jagex sakâ apskatit starptautiskas izplatîbas un tulkojumus spelei kas palidzeja palielinat tas speletaju bazi un popularitati.

Velak tika izlaists HTML5 saderigs RuneScape versija nosaukta RuneScape 3 jûlijâ 2013.gadâ. Nedaudz agrak Old School RuneScape tika izlaists februari 2013.gada balstoties uz arhivetu versiju no 2007.gada lai atgutu speletajus ko kompanija zaudèja sakara ar mikro-tranzakciju ieviesanu ieviešot šo izlaidumu ka pilnigi bezmaksas spelei modeli. Sakotnejais izlaidums bija MS Windows un macOS bet velak oktobri 2018.gada spele tika izlaista Android un iOS ierices klustot par visvairak lejupieladeto spele astoņas valstis parsniedzot miljonu lejupielades mazak neka divas nedelas. RuneScape 3 bija pieejams Steam oktobri 2020.gada un netalu aiz tam sekoja Old School RuneScape februari 2021.gada.

Nobeigums

RuneScape var but liels vards MMORPG pasaule bet tas nav vienigais. Vairaki populari speles nosaukumi piemeram World of Warcraft Guild Wars Black Desert Online Star Wars: The Old Republic Elder Scrolls Online un Albion Online pastav kas ir saistiti ar so plašo žanru ar garu vesture.

Ir vertigs pieminet ka patreiz Albion Online Silver ir parsteidzosi leta. Turklât daudzi nosaukumi bus gaidami tuvakaja nakotne jo Augmented and Virtual Reality (AR and VR) balstitas MMORPG ari ir darba kartiba balstoties uz idejam un elementiem ko piedava Japana anime serija Sword Art Online (SAO) kas pats centras ap stastu par MMO spele. Tadel droši var teikt ka ar visiem gadiem ko šis žanrs ir ieguvis tas nekur driz nepazudis.

Jusu karta

Ko jus domajat par MMO spelem nakotni? Dalieties ar savam domam komentaru sadala.

Back To Top